هشداریحیی زاده و فرهنگی دو  نماینده مجلس برای اجرای قوانین معطل:

دیگر جای مدارایی با دولت وجود ندارد

یکی از علت های تغییر رویکرد مجلس هشتم در دقیقه 90 با دولت، اتمام این دوره است/ عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس توسط دولت، شیوه نو ظهوری است

سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد در مجلس در گفتگو با خبرنگار  اعتدال، با اشاره به عدم اجرای برخی مصوبات مجلس توسط دولت از جمله تشکیل وزارت ورزش، تاکید کرد: به نظر می رسد دیگر جای مدارا با دولت وجود ندارد.


وی افزود:  بازرسی قوه قضاییه و هیت رییسه مجلس در تخلفات  قانونی که از سوی قوه مجریه صورت گرفته، محکم تر و شفاف تر ورود پیدا کرده  است.


وی در ادامه با اشاره به ورود مجلس به سال پایانی خود، گفت: یکی از علت های تغییر رویکرد مجلس هشتم در دقیقه 90 با دولت، اتمام این دوره است.


یحیی زاده تصریح کرد: مجلس نمی خواهد در سطح جامعه قضاوت شود  که مجلس نسبت به مصوبات خود بی تفاوت  است و نسبت به حق و تکلیف نظارتی خود نسبت به دولت استفاده نکرده است .


محمد حسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز  در گفتگو با خبرنگار اعتدال درباره چگونگی مواجه مجلس با عدم اجرای برخی قوانین توسط دولت گفت: عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس توسط دولت، شیوه نو ظهوری است.


وی ادامه داد: البته دولت خیلی از قوانین را اجرا کرده و می‌کند، اما در مواردی خاصی این مشکل وجود دارد و باید رفع شود.


وی تصریح کرد: قانون مسیرهای اجرایی را در این زمینه مشخص و پیش‌بینی کرده است و اگر رییس جمهور قوانین را ابلاغ نکرد، رییس مجلس ابلاغ می کند‌.


فرهنگی درباره تمکین نکردن دولت از قانون وزارت ورزش و جوانان گفت: در وزارت ورزش و جوانان هر گونه تصرفی که توسط افراد غیر مسول صورت می‌گیرد، مشمول تصرفات غیر قانونی در اموال عمومی محسوب می‌شود و مجازات‌های سنگینی در قوانین دارد که تبعا اجرایی می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا